Växjö Damfotbollförening
Referat:
Seger med 2-0 över div.2 laget Ronneby BK
2022-03-28 08:47

Det blev vinst med 2-0 över Ronneby BK efter 0-0 i halvtid. Vi kom till spel med F 17 truppen kompletterat  med fyra spelare från F 19 truppen.Vi  tar ledningen med 1-0 genom Ella Nilsson  som sätter bollen i närheten av målvaktens vänstra kryss från ca 20 meter Helt otagbart för målvakten. Ett mycket, mycket vackert fotbollsmål.

i 77 min utökas ledningen till 2-0genom Julia Gustavsson med skott utifrån vänsterkanten. Man tror tror målvakten skall rädda men hon tappar in bollen, Vi gör ingen bra match men vi vinner dock med 2-0.Starkt jobbar när vi inte riktigt få till det spelmässigt.

Vid pennan

Leif